Liftlogic
Ett lyft för Liftlogic
Genom samarbetet med HiQ har Liftlogic inte bara fått en ny varumärkesidentitet utan även utvecklat både sin organisation och produkt.
Modern, tydlig och enkel kommunikation
Ny varumärkesplattform och effektivare processer – internt och externt
Med hjälp av HiQs nya varumärkesplattform har Liftlogic tagit sitt affärserbjudande till nästa nivå. Företaget specialiserar sig på utveckling och leverans av kontrollsystem för hissar, alltid med målet att göra det komplicerade enkelt. Genom den stilrena logotypen och det moderna visuella språket förverkligar Liftlogic nu löftet även i sin kommunikation.
Utmaning
Liftlogic såg ett behov av att effektivisera kommunikationen mot sina kunder och samtidigt förkorta de anställdas arbetsflöde. Förhoppningen var att förändringen även skulle leda till en minskad andel förlorade kunder. Ansvaret överläts på HiQ att integrera ett smart och enkelt sätt för Liftlogic att kommunicera med sina kunder, samt att stärka organisationens varumärke.
Resultat
Det nya namnet och den moderna varumärkesplattformen ger Liftlogic möjlighet att positionera sig som det bästa valet för sina kunder. Det blir nu enklare att få en tydlig bild av företagets värdeerbjudande, samtidigt som det interna teamet på ett effektivt sätt kan referera till olika produkter och tjänster. Resultatet är en mer produktiv organisation och nya möjligheter till dialog med såväl kunder som samarbetspartners.
Lösning
Genom att byta namn från Digisign till Liftlogic har företaget fått en mer naturlig koppling till sitt varumärke. Samtidigt har de fått en ny varumärkesplattform, vilket även mynnat ut i en uppdaterad webbplats.
Projektet har även innefattat en ny organisationsstruktur, förenklade arbetsprocesser samt en mobilapp för servicekontroll av hissar – vilket förenklat livet för Liftlogics kunder.
”Jag är mycket glad över att vi valde HiQ som vår partner för varumärkes- och organisationsfrågor. Tack för ert utmärkta arbete och för att ni har hjälpt oss att forma ett tydligare och mer professionellt Liftlogic.”
Fredrik Thorning, Liftlogic
Leveranser:
Namngivning/identitet, Varumärkesstrategi, Affärsutveckling, Varumärkesplattform, Tonalitet, Varumärkesdesign, Varumärkesidentitet, Art Direction, Produktion av varumärkesbilder, Digital design, Visuellt språk, Webbdesign, Webbutveckling, Organisationsstruktur
Kontakt
Region