HiQ's Hall of Tech Fame

Där problemen möter sin överman!

Här på HiQ nöjer vi oss inte med att snacka – vi går från ord till handling, spurtar sprinten och tar oss över till synes omöjliga hinder. Våra kundcase är höjdpunkterna från våra största framgångar, och visar hur vi har förvandlat ”Oj då” till ”Wow!” för kunder i alla branscher.

BRIS

Bris har länge märkt ett ökat tryck på sina kontaktvägar för barn och unga till kuratorerna. Den allmänna oron i samhället har ökat, med händelser som gängkriminalitet, krig i Ukraina och Gaza, samt ett ekonomiskt läge som gör att många familjer upplever en alltmer ansträngd vardag. Det här har lett till att behovet av Bris stödfunktioner är rekordhögt.

Husqvarna Battery Box

Världens första digitala verktygsbod

Släpp ratten och slappna av

Smarta idéer för framtidens bilar

Digitalt körkort för Trafi

Tillsammans med den finska Transport- och Säkerhetsmyndigheten, Trafi, har HiQ och Great Apes utvecklat en prototyp för ett digitalt körkort.

Extreme Web Makeover

Förbättrad tillgänglighet för Enköpings invånare

Möjliggör globalt samarbete & kommunikation

Globalt från dag ett HMD Global grundades i slutet av 2016 som ett nytt hem för Nokias mobiltelefoner. Verksamheten, organisationen och affärsnätverket skulle vara globala redan från dag 1. HMD Global behövde en anpassad infrastruktur och verktyg för att stödja den globala verksamheten och det massiva introduktionsprogrammet för hundratals nyanställda, för en snabb och smidig […]

På sjön 24/7/365

Nytt övervakningssystem förenklar arbetet för Kustbevakningen

Bank, bonus, bensin och betalningar

S-Mobile appen – nästan allt en kund behöver

Från 11 000 till 800

Tillsammans med Kungälvs kommun utvecklade HiQ ett helt nytt koncept för deras webbplats.

From delayed to On time

Digitala scheman förenklar det dagliga arbetet för SAS och Finnair

Det perfekta hammarslaget

Med modern teknik kan du till och med förbättra och förenkla de mest analoga aktiviteterna. HiQ:s samarbete med Hultafors är ett bra exempel på hur det kan göras.

Lego House

Det är roligt och en spännande process för barn att titta på – men projektet handlar såklart om mer än att bara beställa mat.

Lojalitetsportal för Circle K

HiQ har tillsammans med Circle K skapat en helt ny och flexibel lojalitetsportal för den europeiska marknaden.

Grannsamverkan under vågorna

Secure Our Oceans gör världens hav säkrare och tryggare

Snabbare nollvision

Hur HiQ's multidisciplinära team stöttar Zenseact mot nollvisionen, snabbare.

VR-upplevelse för Volvo Cars

VR-upplevelsen är ett samarbetsprojekt där HiQ har skapat den virtuella upplevelsen som fokuserar på Volvos kärnvärde – säkerhet. Genom virtual reality får du en tydlig förståelse för fördelarna med de olika säkerhetssystemen i en Volvo.

SKF Experience Center

När SKF flyttade till sitt nya huvudkontor 2020, ville man höja nivån på sin gamla företagsutställning. Där den gamla utställningen krävde en guide och hade en “rör ej”-atmosfär, behövdes den nya vara något publiken kunde utforska fritt och interaktivt. Den skulle uppmuntra anställda att berätta sina egna historier.  

Genväg till effektiv hygien

Ett förenklat system introducerar nya kunder till datadriven hygien.

Ett lyft för Liftlogic

Med hjälp av HiQs nya varumärkesplattform har Liftlogic tagit sitt affärserbjudande till nästa nivå.

Lego House II

Efter fem års verksamhet bibehåller MINI CHEF sin position som ett obligatoriskt besöksmål för LEGO House gäster.

Säkerställd framgång för RCL Holding

En enkel, snabb och säker förvärvsprocess med Technical Due Diligence.

SelfieDrive

Från traditionell fotoautomat till interaktiv upplevelse.

Vården i siffror

Ny webbplats ger stöd för kvalitetssäkring och förbättringsarbete inom den svenska vården.

En smartare savann

Ny teknologi hjälper parkvakter att skydda noshörningar.

Swish

Förenklad mobilbetalning via svenska banker.

Opera för alla

HiQ har tillsammans med den Kungliga operan utvecklat en lösning som gör opera tillgänglig för fler.