Circle K

Lojalitetsportal för Circle K

HiQ har tillsammans med Circle K skapat en helt ny och flexibel lojalitetsportal för den europeiska marknaden.

Lösningen är baserad på modern webbteknik, är skalbar och erbjuder stöd för ny funktionalitet och framtida uppdateringar.

Resultat


HiQ har tillsammans med Circle K skapat en helt ny och flexibel lojalitetsportal för den europeiska marknaden. Lösningen är baserad på modern webbteknologi, är skalbar och erbjuder stöd för ny funktionalitet och framtida uppdateringar.


“HiQ har bidragit med spetskompetens och innovationskraft, tillsammans har vi skapat lösningar som definitivt placerar oss i framkant av vår bransch i Norden” – Charlotte Pedersen, Director Digital Development, Circle K.

Uppdrag

När Circle K behövde bygga en helt ny lojalitetsportal för att förbättra kundupplevelsen fick HiQ ansvaret för projektledning, utveckling och testning. Kravet var att skapa en modern, flexibel och skalbar lösning som skulle komplettera den nya mobilapplikationen.

Lösning

Circle K, med sina över 2000 drivmedelsstationer i Europa, utvecklar ständigt sitt kunderbjudande genom innovation från sina globala verksamheter i kombination med vad kunderna efterfrågar lokalt. En avgörande faktor för att lyckas skapa en aktiv kunddialog med alla sina viktiga kunder är att utnyttja de möjligheter som digitaliseringen medför. HiQ har varit ansvarigt för projektledning, utveckling och testning i nära samarbete med Circle K.

Lösningen är baserad på modern teknologi och lojalitetsprogrammet är tillgängligt för konsumenter både via webben och som en mobilapp för både Android och iOS.

Plattformen lanserades hösten 2017 i Norge, Danmark och Sverige. Sedan dess har den även lanserats i Estland, Lettland, Polen och Litauen.


“HiQ:s team har bidragit med expertis inom området och samarbetat mycket bra både med Circle K:s utvecklingsteam och våra andra partners. Konsulterna från HiQ är lösningsorienterade och engagerade” – Jes Koesgaard, Senior Director Loyalty B2C Cards på Circle K.